2012-02-06

Fett-avvänjing

Vilken bukfetma jag har!
Jag löper ju skyhög risk för diabetes 2 och hjärt och kärlsjukdomar! Vill jag dö i förtid?
Jag låg här på soffan och pratade med Danne om min mage och mitt överätarproblem..
-Mitt problem är ju på kvällarna, jag vill ju äta nått då. Jag är hungrig och vill inte gå och lägga mig hungrig.
-"Det är därför tjocka människor är tjocka", säger Danne. Om du vill gå ner i vikt så får du stå ut med att vara hungrig ett tag tills din magsäck vant sig vid minskat matintag.
Fuck! Det gick upp ett ljus för mig. 
MEN, jag orkar inte banta. Snälla någon, lägg in mig på rehab!
fettavvänjning!

För övrigt har dagen varit rätt trist. Ända tills vi hämtade Felix på dagis. Då blev det fart här hemma och vi har haft en fantastisk eftermiddag. Lagat mat, snackat, busat, Felix och Molly har lekt och jag har varit närvarande.=)

Felix har byggt en kyrka

Tittar runt lite på Nova Stars nya kollektion för 2012 och VILL HA så mycket!
Men budar på tradera och hoppas på vinst!

Tittar även efter nya kängor och vantar till mig! 
Lite sugen på dessa


Felix har dessa vantar i junior, och han går ju på ett "I ur och skur" dagis och är ute för jämnan. 
Han har aldrig klagat på kalla händer. 
Det enda han klagar på är kall näsa, men den är lite svår att täcka över. Hihi..

Nu blev det en sen kväll ikväll igen...
Jag lovar mig själv varje morgon och resten av dagen att jag ska gå och lägga mig tidigt på kvällen, men så dyker det alltid upp något. Ikväll "dök" Mollys oroliga sömn upp och att D var tvungen att åka och handla!
Jag gör ett nytt försök i morgon kväll!

God kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar