2012-01-15

Kul att leka?


Jag tänker inte ha dåligt samvete!
Det ÄR inte kul att leka med små bilar på bilmattan eller krypa runt på alla fyra och leka hund. Inte gillar jag att leka doktor eller sitta i sandlådan heller.
Jag är nog inte ensam att känna så! Måste man leka med sina barn på deras vis för att vara en bra förälder?
Nej, jag gillar att läsa böcker, måla, baka, sjunga, ha disco, åka till simhallen, och gå till öppnis med mina barn. Då ger jag av mig och vi har kul tillsammans!
Sen får barnen gärna vara med i det vardagliga, i vuxenlivet och dela det med mig. Hjälpa till och känna sig behövda.
Problemet där är ju att jag ibland glömmer bort, och tycker att det går så mycket snabbare (bättre) att jag gör det själv! Men alla har vi saker att bli bättre på =)

Helgen har för övrigt varit lugn.
Var hemma hos farmor och farfar i lördags och åt god persisk mat! Väl hemma sen så tittade vi på ännu ett avsnitt av "Game of thrones",  väldigt bra serie!




Felix - vår älskade trollunge!

Molly - sitter numer själv, tills hon trillar omkull =)



Idag har jag plockat lite hemma, tvättat och donat. Jag gillar ju sånt! Mest gillar jag att göra det när jag får vara själv hemma =)
Danne och Felix va iväg och köpte nya däck till bilen och då passade jag och Mollan på att sova tillsammans. Det är så mysigt!






Bilen..

Nu sover barnen sen 19, och jag sitter framför TV:n med datorn i knät och två tidningar bredvid mig.
Attans så svårt det ska vara med alla dessa intryck!

Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar