2012-01-01

Gott Slut och Gott Nytt År!!!

Julledigheten börja närma sig sitt slut...

Vi har haft en supermysig jul tillsammans med Dannes bror och hans familj och farfar!

Vi började ledigheten med att fira farfar som fyllde 60! Det lagades riktig lyxmiddag och bjöds på både skumpa och goda viner. 








Dan före doppparedagen så höll vi mest på med förberedelser inför julafton. Köpte dom sista julklapparna, lagade Janssons, städade och bakade julgodis. På kvällen blev det bingolottots uppersittarkväll där jag vann 500 kr. Var även ett nummer ifrån att vinna hemmabio för 50.000! Men nära skjuter ingen hare =)
Ska faktiskt spela lite bingo nästa söndag, tror jag!

Julafton och dagen vi alla längtat efter!
Dagen spenderade vi hemma hos oss med hemmagjord gröt, lussefika, glögg, julmat, Kalle Anka, Tomten, paketöppning, julmusik och plump. En helt fantastisk julafton som hade ett skimmer av känsla över sig!
Jag fick den bästa julklappen (enligt mig), en kaffemaskin! Så numer trycker jag bara på knappen och får en rykande het kopp kaffe!
Fick även en bok, thé, parfym, bestick, stekpanna, kantareller och en vinluftare/karaff, Tomten tyckte jag varit snäll i år! =)






Felix fick mååånga paket och det bästa och enda han önskat sig av tomten; Cars Flexitracks (vi köpte några delar och en bil i "Cars") eftersom han fick ärva en flexitracks av mina kusiner som var en "Dino". Han blev verkligen superglad!

Juldagen var vi hemma hos Inge och Madde och mös och delade ut lite julklappar. Åt god gröt och skinkmacka!





Mellandagarna har vi spenderat med att ta det extremt lungt, sova i skift, mysa, och faktiskt inte gjort nått alls!

Nyårsafton

Vi vankade runt i pyjamas halva dagen.. Danne var och hämtade Felix hos Inge&Madde eftersom han sovit över där.
Vi var hemma bara vi fyra, och det var nog tur!
Felix fick hamburgertallrik medan jag och D åt förrätt. Båda barnen var supertrötta och griniga så vi la dom, men dom sov inte för än vid 20.
Vi lagade oxfile med ett krämigt täcke, rödvinssås och klyftpotatis, drack finvin, allt detta vid 22-tiden. Sen vid 23 vaknade Molly.
D fick henne att somna 23,50! Vi tog vår efterätt och varsitt glas mousserande, skålade och sen vaknade Molly vid 23,59. Fick henne att somna om vid 01,30.
Det var bara att dra täcket över sig och sova..

Idag har vi sovit i skift och tagit allt i snigelfart, ja, alla utom F =) Vårt härliga energiknippe!

                                     Gott Nytt År - 2012 - Möjligheternas år

1 kommentar:

  1. Fina bilder på er underbara familj! Hoppas att vi kan
    komma och hälsa på er snart!
    Puss&Kram

    SvaraRadera