2011-11-10

Repris!

Idag kör jag en repris på gårdagen. Kaffe och efter tio.
Det tog tid att lämna Felix idag. Han ville inte alls vara på dagis, bara vara hemma med MAMMA...
Men, Molly bestämde sig för att vara vaken inatt. Fick henne att somna vid tre-tiden. Då hade jag inte fått sova nånting. Somnade så fort jag la huvudet på kudden. Molly vaknade igen vid 6-tiden och åt, Danne kom in vid 7 och lånade min telefon så Felix kunde titta på SVTPlay så jag skulle få sova lite till. Han kom in vid 8!
Knappt fem timmars upphackad sömn. Det är härligt med småbarn =)

Idag blir det till att städa lite, men inte mer än jag klarar av.
Jag har sjukt ont i ryggen. Ska boka mig en tid hos naprapaten. Har hittat ett ställe som har "första-besöket-pris på 350 sek. Ordinarie pris 500sek! Hutlöst!

Min mamma kommer i morgon. Det är därför jag måste städa.. Hon har inte varit här på två år, och jag vill ju att hon ska tycka att det är fint. Hon brukar även ha åsikter om skicket på hemmet om jag säger så =)
Men jag tänker inte städa "bort" oss. Vi har barn = lite tid till annat, skor och jackor till förbannelse i hallen, överfulla tvättkorgar och gärna mycket kläder utspridda över hela huset, leksaker på alla ställen, även där du inte trodde du hade några, dammtussar, gruskorn, kladd... ja, you name IT!

Så, bara att sätta igång! Måste hämta Felix vid kl 14 idag eftersom det är torsdag.
Vi kommer dock att åka till biblioteket en runda och sen handla middag innan vi åker hem.

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar