2011-10-04

För mig..

Sitter bredvid Mollys säng och väntar på att hon ska somna ordentligt..
Danne och Felix är nere i köket och leker med lera. Danne är hemma idag! För min skull..

Idag kommer jag att få en massa egentid och då ska jag städa. Ja, inte städa som i dammsuga, damma. Utan jag ska rensa..
Jag behöver det!
Jag behöver rensa i min själ, rensa bort gammalt invant beteende, minnen, upplevelser och tankar..
Jag behöver få ut allt det där som gror, det som har fått fäste.
Rötterna växer djupt ner, har rotat sig och är svåra att få bort..
Det är dags att hämta grävskopan och bara ta och tömma mig på gamla rötter.
Jag ska plantera om, så nytt, och det ska få växa.
Jag ska blomma ut.
Det får gärna växa vilt, bara det växer nytt...

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: