2011-09-16

upp och ner..

Felix med 39 graders feber i Tisdags!
Vi var hemma och tog det lungt.
Lekte, myste, läste böcker, målade med glitterpennor och hade en helt fantastisk dag hemma, trots feber!


Farmor har köpt hem Doliprane från Frankrike, det är "alvedon" men den smakar godis och är rosa och kletig! Så smarta dom är där.
Medecin till barn ska vara gott!
Vad gör lite socker och sött? Huvudsaken är väl ändå att dom får i sig den!?


Onsdag var vi oxå hemma. Felix var feberfri och var full av energi!
Vi hade sångstund med trummor (kastruller), byggde ännu mer lego och målade.
Vi bakade oxå, självklart från Leila Lindholms bok "A piece of cake".
Det blev äppelmuffins med crumble och seg kladdkaka! Mums! Det var uppskattat här hemma.
Dock borde jag inte äta, men kan inte låta bli!
Men ni vet väl att måndagar är den bästa dagen att börja banta på =)





Danne hade med sig en springcykel/balanscykel hem till Felix.
Som han har tjatat att han vill ha en stor cykel med två hjul!
Men jag har varit anti till stödhjul eftersom man då lär sig att luta sig åt fel håll för att hålla balansen. Sen så klarar inte barn under 5 år av den höga farten som blir på en tvåhjuling så då kom vi fram till att springcykel blir perfekt!
Ni ska tro att han blev glad! Kastade sig i armarna på Danne och gav han en superkram!


Torsdag och Felix ville gå till dagis. Han var inte sjuk längre!
Han gick bara en kort dag, till 14 på Torsdagar.
När Molly och jag hämtade honom tog vi bussen till Väsby Centrum för att köpa en pyjamas till Molly. Vi hittade en fin på Lindex. Sen passade vi på att fika på Waynes coffee!
När vi kom hem va Felix trött så jag tog tempen. 38,5 i feber, som ett brev på posten!
Farfar kom hit med kinamat!
På kvällen hade vi två trötta barn och två trötta föräldrar så farfar flydde fältet vid 19,30!
När barnen sov (21,30) passade jag och Danne på att mysa lite i soffan framför Leila bakar i Frankrike. Alla mäns heta dröm.. =)
Behöver jag säga att vi mumsade kladdkaka?

Idag fredag så har vi inte gjort nånting! Timmarna har flytit förbi, vi har kollat mycket på
SVT Play, Felix har lekt mycket själv, jag har böljat i mig kaffe för att orka vara vaken, och vi har läst lite böcker..
Innan Danne kom hem idag så var han och bytte Felix cykel till en mindre för den andra var för stor. Han köpte även en ny cool hjälm!


Nu susar han nedför backarna..



Nu är klockan 21,30 och jag har äntligen fått Molly att sova! Hon somnar vid den här tiden varje kväll så det är inget konstigt, det är bara det att MIN tid börjar så sent!
Men, det kommer ju inte att vara så här för alltid!

Nu ska jag kolla på idolrepriser!

puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar