2011-09-13

Mitt älsklingshjärta

Igår när jag hämtade Felix på dagis så var han kinkig, och orkade inte gå hem. Molly var ledsen och ville inte ligga i vagnen så henne fick jag bära. För att tillslut överhuvudtaget ta oss hem så la jag ner Molly i vagnen och satte Felix på höften och gick i rask takt hemåt. Ett barn tokskrek, den andra var mer nöjd på höften.(Nu önskar jag att vi köpt en syskonvagn).
Väl hemma så snabbt av med Mollys fleece och lägga henne på skötbordet. Tillbaka till hallen där Felix har trillat ihop i en hög och är missnöjd. Klä av han regnkläder och blöta byxor. Tillbaka till Molly och byta hennes bajsblöja samtidigt som jag förbereder toalettstolen så att Felix kan kissa.
Ut i hallen igen och hämtar Felix som fortfarande ligger på golvet,tillbaka in till toan och ställer han på pallen, så han själv kan hoppa upp på ringen och kissa.
Han vill vara själv.
Tar Molly, går ut till soffan och lägger mig för att amma, precis när jag lagt mig och hon sugit tag så hör jag ett duns från toan och sen en Felix som gråter.
Rusar in på toan med en droppande mjölktutte i vädret och hittar Felix på golvet hulkandes "det blev en kissolycka".
Han kom tydligen aldrig upp på ringen utan kissade direkt på pallen och halkar i kisset och trillar ner på golvet. Där ligger han i en hög av kiss och gråter.
Molly gråter på soffan.
Tillbaka för att kolla till henne så hon inte ramlar ner, sen in i badrummet igen för att duscha Felix.
Lämnar han där, springer och hämtar Molly.
In på toaletten igen, torkar Felix, tar en handduk till, tar Molly och Felix med mig in i vardagsrummet. Sätter en halvtorr Felix i soffan och sätter på en film på datorn, tar Molly och går upp i sängen och ammar.
SHIT, jag svettas som en gris!!! Hjärtat slår i 120.. Tur jag hade tålamodet med mig idag.
Danne kommer hem lagom till 17,45 när Felix äntligen ska få gå och lägga sig som han tjatat om i 2 timmar.
När han somnat äter vi middag och jag berättar för Danne om eftermiddagen och säger att "fan vad jag svettas, jag är helt slut" varpå han igen utbrister, "ja, jag kände det när jag kom hem"!
Nu har jag inget tålamod kvar.
Tar molly och går upp och ammar och googlar på "svett".
Lär mig att all gammal slagg kommer ut från kroppen och att det är viktigt att dricka MYCKET. Oj, jag dricker inget förutom kaffe om dagarna..
Så från och med nu hinkar jag i mig litervis med vatten och hoppas lukta nyponros i fortsättningen!



Förklaringen till kinkig gårdag ligger i soffan med 39 graders feber idag!
Tycker så synd om min lilla prins!
Det var klokt av oss att låta han stanna hemma idag. Det blir nog så att han får vara hemma hela veckan!

1 kommentar:

  1. Du skriver från hjärtat Tessan. Det är så ärligt allt du skriver i din blogg. Vilken eftermiddag - du är en supermamma! Var stolt över dig själv. Hoppas att Felix blir bra snart - inget kul när de små är dåliga! O du - drick vatten; några glas om dagen (+ lite kaffe med mjölk förstås). ;-)

    SvaraRadera