2011-09-01

Hipp Hipp HURRA!!

Världens finaste FELIX fyllde 3 år igår!



Oj, vad tiden går fort! Men det har ju oxå hunnit hända så mycket på 3 år.
På tal om och hända så var gårdagen minst sagt hektisk!
Jag och Danne hade förberett tårta, paket, bricka och ställt in kaffet på att vara klart till 06,30 för att hinna upp innan Felix vaknade så vi kunde smyga in på hans rum sjungandes. Han har ju vaknat efter 7 hela veckan.
Men inte på hans födelsedag, då kom han in till oss vid 06,15. Vi grattade han inte då utan gav han iphonen och satte på byggare Bob, sen smög vi andra ner.
Ni skulle sett hans ansiktsuttryck när vi kom in i sovrummet med tårta, paket och sjungandes "jag må han leva"! Han blev så glad att ögonen glittrade och hakan trillade ner i backen.
Så vi åt helt enkelt tårtfrukost i sängen och han öppnade paket. Det låg 3 minibilar, 2 filmer och en doktorsväska i paketen. Han blev superglad!!
Sen bar det av till jobbet för Danne och vi andra gjorde oss i ordning för dagis.
Vi åt givetvis en vanlig frukost också..
Till dagis hade jag tagit med glass, chokladsås och kex som Felix skulle bjuda på!
Efter jag lämnat Felix på dagis gick jag och mötte upp Annika för en barnvagnspromenad, som vi avslutade med kaffe och tårta.. slurp!
Kl 15, dags att hämta på dagis, hem och byta kläder och duka fram tårta igen. För nu väntades det besök av farmor och farfar som varit i Frankrike i en månad.
Snacka om att dom var efterlängtade!
Dom dök tyvärr upp rätt sent så det blev en snabbfika och paketöppning. BILAR i paketen och en jättefin höstjacka!
Molly fick även hon lite kläder och en gosig overall. Allt inhandlat på C&A i Nice.
Jag älskar den butiken!


Vid 17 dök Danne upp och det var dags för oss att bege oss mot dagis igen, där det vankades familjemiddag för alla lingonbarnen. Det var knytis och alla skulle vi ha med mat som kom från vårt ursprung. Vi tog som sagt med oss renskavsgryta, potatismos och rårörda lingon. Jag vet, det är väl från Lappland men Danne är ju från Umeå och allt e ju Norrland så..
Det fanns jättespännande mat som jag inte testat förut. ALLT var supergott, särskilt maten från Eritrea.
Vi minglade, mumsade, busade och lekte fram till 19 tiden, sen var det dags att gå hem. Barnen grät om vartannat så det var fler än Felix som var trötta.
Jag och Molly tog en promenad hem och mötte Danne och Felix vid dörren.
Han slocknade som ett ljus!

















NU, dags att hämta Fellan på dagis!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar