2011-09-20

Dag 2, Fas 2. Fett = pengar

Nu ska jag "outa" ett löfte till ER!

Jag har börjat en hälsoresa till ett sundare och lättare liv med GI viktkoll.
Det finns 3 faser i "programmet", där fas 1 innebär en rivstart på två veckor där man försätter kroppen i ketos. Tyvärr så är det inte så lämpligt under tiden man ammar då man gör sig av med all skit och alla gifter man har i kroppen. Vill ju inte tanka Molly full med gifter genom bröstmjölken..
Så jag kör fas 2 som är "nystart", man går ner i vikt men inte lika fort och förhoppningsvis så kommer inte Molly att påverkas.
Jag kommer helt utesluta vitt mjöl, bröd, ris, läsk/öl, socker, mm. Man kan helt enkelt ganska lätt tänka att om man tar produkten t.ex vitt bröd och lägger i en påse med vatten så blir det bara gegga. Så all gegga är förbjuden!

Som sagt, idag är dag 2 i fas 2 och förhoppningsvis så kommer jag att för resten av mitt liv fortsätta äta sunt och hälsosamt, men nu är fokus på att tappa vikt!

Jag ligger även efter i en tävling som jag och min bror har startat.
Vi har valt att kalla den för "Biggest loser Rydström", vi har kört nu i 1½ månad och brossan leder big time. Vi har invägning varje månad och får lägga den andres viktnedgång i pengar som sen blir ett presentkort på MQ till vinnaren! Alltså, om jag går ner 4,2 kilo får brossan lägga 420kr i potten.
Eftersom jag är bäst på att skjuta saker framför mig så har det inte gått så bra, men nu så är jag på banan!

Dagens lunch:


Lax, couscous, creme fraichesås och broccoligratäng!

2 kommentarer:

  1. Jag kör också GI nu och är inne på tredje veckan. Det går faktiskt väldigt bra. Jag är en riktig pasta och vitt bröd-älskare men det är bara att bita ihop och den dag jag har nått mitt mål ska jag belöna mig med en tallrik pasta men det tar nog ett halvår ;) minst!!!

    Kram och lycka till! Vi ses kanske på lördag ?!?!

    SvaraRadera
  2. You go girl! Heja Heja Heja!

    SvaraRadera