2011-09-28

fler timmar på dygnet, Tack!

Om dygnet ändå hade fler timmar!

Jag hinner absolut ingenting.. Från att vi vaknar till att barnen sover så går allt i ett.
Har Felix hemma för tredje veckan i rad, han har febertoppar på 39 grader, är helt orkeslös, vill inte äta någonting och hostar nått så ofantligt så han vaknar gråtandes på nätterna och nästan kräks. Han klagar på magsmärtor och ont lite var stans.
Vi var hos läkaren i går (tis) men dom hittar inget fel. Vi ska dit i morgon igen och nu måste dom utreda honom! Han har inte särskilt mycket underhudsfett att ta av.. han tynar bort!
Åkte med han till dagis idag för att vara med på dagisfotograferingen och jag mutade honom med McD så han skulle göra som fotografen ville.
Väl på McD så åt han en halv chicken nuggets och ETT bett på hamburgaren, sen sa han att han var mätt. Nått fel är det..
Resten av dagen och alla andra dagar går åt till att äta, laga mat, sysselsätta barnen, amma, sköta om mig själv och plocka/tvätta/diska lite. Men allt det där andra som jag vill göra som att läsa tidningar och böcker, kolla på Idol, blogga, planera matsedel för veckan, göra hemmagjord musli och ta promenader det hinns inte med.
Molly somnar vid 21 tiden efter ett maratonamningspass eller två på 1 timme, och VEM orkar göra allt man vill så sent? Då är det ju dags att börja tänka på att gå och lägga sig eftersom Molly (snart) vill amma igen.. pust!
jaja..jag ska inte tjata! =)

I måndags lämnade jag F på dagis eftersom han var frisk då, och så åkte jag och Molly på VGmammalunch hos Katarina! Vilket härligt ställe dom bor på med en hästhage precis utanför tomten. Tänk att få se hästarna springa runt varje gång man sitter och äter! Lycka!


I helgen som var så var vi hemma hos Inge & Madde och firade Simon som fyllt 6 år.
På söndagen så hade jag bestämt att det var dags för Felix och mig att få lite egentid. Så det blev premiär på BIOn för Felix. Vi tittade på 4 kortfilmer om Alfons Åberg, åt godis och myste på riktigt ordentligt!


Danne, Molly och farfar gick i gallerian under tiden, och efteråt så tog vi en fika innan det var dags att åka hem igen.

I fredags så var vi på BÖGS GÅRD! Ja, jag vet! Det låter helt sjukt men så heter gården som är en visningsgård med hästar, kalvar, grisar, får, getter och kaniner! =) Ett mysigt ställe och kul för barnen.








Nu ska jag och Danne ha lite kvällsfika och jag ska kolla på repris av Idol!

Pöss

1 kommentar: