2011-08-07

Vi tog ledigt från dagis och...

Regnet bara öser ner.. Härligt! Då får man tid till att vara inne och dona. Passar på att sitta och blogga nu eftersom Molly sover i vagnen, Felix leker hos sin bästis Jacob och Danne är på Maxi och handlar!

I Torsdags så hade vi bestämt träff med Felix kompis Norah och hennes föräldrar i lekparken. Dom lekte såå bra tillsammans och hade urkul så vi bestämde att vi går hem till oss och äter lunch. Väl hemma serverades det köttbullar och makaroner, tacka vet jag halvfabrikat! =) Felix badade lite i poolen och Norah åkte runt på motorcykeln. Efter det gick vi ner till badplatsen vid Norrvikensjön och badade! Var ju helt underbart väder! Efter det gick vi hem och då hade Danne kommit från jobbet, vi käkade rester, Felix gick och la sig och Molly började skrika vid åttatiden.. så en vanlig kväll hemma hos oss!



På fredagen så hade vi inte planerat någonting, men när klockan var runt halv tio så tog vi på oss skorna och gick ut. Det var ju så fint väder även denna dagen. vagnen styrde vi mot dagis och Felix sprang ivrigt. Vi skulle ju inte gå på dagis utan bara hämta hans dagispåse med kläder och solskyddsmedel som vi behövde. (Hade tänkt märka upp alla hans kläder nu inför dagisstarten). På dagis badades det för fullt men Felix förklarade att han minsann inte skulle stanna utan han var hemma med mamma idag! Under tiden vi var där så kände vi alla tre att vi började bli hungriga, så Felix föreslog att vi skulle gå hem och hämta bilen och åka till Mc Donalds. Bilen hade Danne tagit till jobbet så jag föreslog att vi kunde åka buss, och det tyckte Felix var en JIPPPIEidé! Ammade lillan en stund på dagis sen bar det av på äventyr. Tog bussen till Rotebro Station och där gick vi över en STOR bro för att sedan traskade vidare upp till Coop och McD. Tänk vad stort det är för en treåring att gå över en gigantisk bro, där tågen kör under oss och E4:an går snett över en.. Minns själv hur det var första gången jag gick över järnvägsbron i lilla Växjö och kom ut på "söder", det var som att komma till ett nytt land!





Efter maten tog vi bussen hem och Felix sa att han var trött, så vi la oss på altanen och mös och lyssnade på barnmusik, plötsligt sov båda barnen så jag passade på att dricka kaffe och läsa skvallerblaska! =)



Lördag morgon och vi hade alla fått en god natts sömn! Peppar peppar.. inte alla nätter vi får sova. Molly har nämligen fått kolik, kolik light kallar vi det för det finns dom som har det värre! Hon skriker otröstligt på kvällarna med start vid 20,00 och så håller det på så ett par timmar ibland mer. Vi kör med droppar, massage och rapning efter varje måltid! Men det går rätt bra, jag och Danne hjälps åt.Jag tar ju alla nätter men Danne tar alltid Felix på morgonen så det jämnar ut sig. Längtar redan till att sova en hel natt med Danne vid min sida..
Iallafall så klädde vi på oss och gick ner till loppisen, vi skulle handla lite med. Felix fick sitt lördagsgodis och jag fick mitt(allt jag fyndade)!


Fick 9 klädplagg till Molly och Felix, ett till mig, en byggare bob figur och småbilar, allt för 65 kr! I LOVE IT!!!
Kvällen spenderade vi hemma hos Annika och Elias där det bjöds på middag, vi fick en jättegod risotto. Norah och Felix lekte och hade det bra fram tills 21,30 när vi traskade hem. Då hade vi en supertrött Felix och en lugn? Molly.. Sov en god natt inatt med!

Dagen har som sagt inte bjudit på mycket mer än regn..

Nu ska jag läsa lite tidnig tror jag! (jag har egentid)

Började skriva på detta inlägget vid 13-tiden, men slutför det nu vid 21. En småbarnförälders liv är hackigt men härligt!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar