2011-07-09

Solångest

Hej hej!


Idag sken solen över Stockholm, och då fick jag panik! Tänk, tre veckor (Dannes semester) kommer vara över i ett nafs och solen kommer inte skina varje dag. Utlandshetsen kommer krypande! Jag vill oxå sola och bada! Jag känner mig även lite som en fånge i mitt eget hus.. Jag vågar mig inte riktigt ut, och då menar jag att vara ute på riktigt. Visst kan jag åka någonstans där det finns soffa,fåtölj,stol lite avskilt där jag kan amma. Men ner på badstranden? Näe, det vet i tusan om jag vågar.. MEN, på måndag ska jag tokamma i en timme och sen ge mig iväg på en promenad!


Idag, eftersom solen sken så hängde vi lite på baksidan. Felix lekte med sina bilar men han har verkligen fått ett behov av att hitta på saker och han vill så gärna umgås med kompisar. Idag hade han önskemål om att träffa Martin och Annika, så vi ringde men dom kunde inte. Men dom kunde i morgon, så då kommer dom hit.


Danne och Felix tog istället cykelvagnen till Prisextra för att köpa lite frön att sätta i rabatten och köpa middag. Dom kom inte hem med några frön men däremot fick Felix sin allra första lördagsgodispåse där han fick vara med och välja själv. Han fick 15-20 bitar som han glatt mumsade i sig till Roryfilmen!



ja, detta inlägget började jag skriva på vid 20-tiden, och nu är klockan 23.. mina kvällar består enbart av att vagga och amma lillan, där i mellan så hinns det väl med att hänga lite tvätt eller plocka leksaker. Nu har Danne henne, hon gråter lite men hon kan inte vara mer hungrig, snarare trött och lite ont i magen. Hela spädbarnstiden är en gissningslek =)


(Dannes födelsedag)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar