2011-07-12

Familjen nakenfis, pruttar och bajs!

igår förmiddag när vi alla satt i soffan började jag skratta för mig själv. En vanlig syn hemma hos oss är en Danne som springer runt i bara kallingar och en son som vill göra som pappa, som oxå bara har kallingar. Jag i trosor och bh med en tutte i vädret eftersom lillan ammar i bara blöja. Är det värmen som gör oss till nakenfisar eller är det att vi i familjen faktiskt tar efter varandra utan att vara medvetna om det. Ni vet, man-blir-som-umgås-uttrycket!? Danne är ju en tokvarm människa som nästan inga kläder har på sig på vintern. Jag dock har alltid haft mycket kläder på mig och ändå frusit. Men där satt vi alltså hela familjen med knappt en klädtrasa på kroppen.. och inte nog med det. eftersom Felix vill vara stor nu och inte ha blöja så har det hänt en och annan bajsolycka, och Molly verkar ha ont i magen på kvällarna så i förgår natt bytte jag 5 bajsblöjor på natten. Å alla ni som känner mig vet ju att min mage lever ett eget liv och det får konsekveneser =) hihi..

Igår var vi hemma hos Madde och åt middag. Inge och Simon var i Småland så det var bara tjejerna hemma. Det var lika mysigt som vanligt och lika god mat som vanligt. Madde slänger alltid ihop nått gott! På kvällen när vi kom hem slocknade Felix som ett ljus och Molly hängde i tutten. Hon hade sin lilla skrik och vaken period mellan 23-01 sen stoppa Danne in nappen (Oh NO) och hon slocknade och sov till 05! Vilket aldrig hänt att hon sovit 4 timmar i rad! Så idag känner jag mig utvilad, dock får jag ingenting gjort och det har jag lite svårt att acceptera. Men tids nog om 3-4 år eller så... haha!

Nu ska jag ta hand om lite tvätt sen ska jag gå ut på den där promenaden jag skulle kommit ut på igår..

Hej så länge!

4 kommentarer:

  1. Men var det nappen eller pyamasen som gjorde att hon sov?

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att läsa om er nakenfisar! ;D Snart så ses vi. LÄNGTAR! Puss och kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Tessan, kul att träffas igår och mysigt att få rå om erat lilla nytillskott litegrann, hon var verkligen hur söt som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  4. AnneLi; jag vet inte. Kanske kombon!? Men nu kör vi med napp på kvällarna när hon har svårt att komma till ro. Hjälper ibland.

    SvaraRadera