2011-07-15

Dagarna som gått..

Dagarna bara försvinner iväg. I onsdags kväll kom min pappa och mina 2 lillasystrar hit till Stockholm för att hälsa på. Vi möttes alla upp hemma hos Inge och Madde för middag och lek. Vi var inte där för än vid 6-tiden på kvällen så det blev en sen kväll för Felix. Vi åkte inte hem för än vid tiotiden och Felix somnade i bilen. Vi hade det jättekul som vanligt och åt god grillad mat.
Felix tyckte att Frida var konstig sa han, och att han inte kände igen henne. Men det är ju inte så konstig eftersom hon låtit luggen växa ut och tappat alla framtänder både uppe och nere.. =)




Väl hemma så satt vi och jäste lite i soffan innan det var dags att gå och lägga sig..

Igår (torsdag) så åkte hela ligan ut till Vaxholm för lunch och fikamys. Vi var på ett supermysigt café som hade ett gediget utbud av kakor och bakelser! Dit åker vi definitivt igen. Efter det strosade vi runt lite och kollade i affärerna och sen blev det "glass på hörnet", men ingen orkade äta upp sin glass.












Sen åkte vi hem till Inge och Madde igen för middag. Det serverades ett smörgåsbord fullt av olika delikatesser, såsom rökta räkor, janssons, melon, gott bröd, mm. MUMS!!

För övrigt så har Molly skött sig exemplariskt när morfar varit här, och det är kul att barnen visar sig från sin bästa sida! Även Felix har varit så lugn och fin och myst mycket med morfar.

Idag fredag har vi än så länge bara tagit det lugnt. Morfar och Frida är på väg hemåt idag men Johanna stannar ett par dagar hos Inge och Madde. Dannes bror m, familj kommer hit sen och ska fika. Vi får se om jag är vaken då. Molly har knappt sovit något idag så jag kanske behöver krypa ner i sängen med henne. Hon sover som allra bäst i vagnen på promenad, i bilen när den rullar eller bredvid mitt bröst. Kan ju inte förneka att det vore skönt att gå och vila lite.
Danne har ju privilegiet att kunna sticka iväg, som nu. Han är ute och springer. Själv kan jag ju inte gå någonstans själv. Men den tiden kommer väl, även fast det ibland skulle vara skönt.






Längtar så tills nästa vår/sommar när jag ska åka utomlands med tjejkompisarna utan barn och man. Får se vilka jag åker med. Startade en grupp på fejjan men jag vet inte om det är någon som är seriös eftersom ingen skrivit nått. Tjejerna i "vattengympagruppen" verkar dock mycket mer seriösa när det gäller att åka utomlands, så det blir nog med dom jag åker! Åh vi har ju skitkul ihop!

Nu kommer snart Mange och Lina förbi och sticker in huvudet innan dom åker mot västkusten..

bye bye så länge!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder från Vaxholm, varför tog inte Madde med mig till det där kakbordet när vi var där i onsdags...snyft!

    Kram

    SvaraRadera