2012-07-02

Kalas och finbesök

Full rulle hela helgen, med finbesök från Småland och 1-års kalas för Molly!
Matte, Carro, Vincent och Viggo dök upp här i torsdags kväll/natt. Det var 1 år sen dom var här sist. Tiden går fort. Tur att jag varit nere i Växjö och hälsat på så jag har fått träffa dom där emellan.
På fredagen så jobbade Danne och vi andra åkte till Kista galleria för att shoppa. Det blev dock en liten olycka i brallan så vi fick åka hem. Ja, inte på mig utan på ett av mina barn =) Vi slappade här hemma och grillade på kvällen! Förberedde en del inför lördagens kalas oxå. Svägerskan min (Carro) bakade tårtbottnar så det stod härliga till långt in på natten. Sicken tur att vi hade en flaska rött att dela på =)
Receptet till tårtan hittar ni här!


På lördagen vankades det kalas för vår lilla 1-åring!
Vi hade lånat lokalen eftersom vi aldrig skulle få plats hemma hos oss. Det blir fullt direkt bara av oss 8 som varit här i helgen!
Vi bjöd på grillade hamburgare till lunch, som min fantastiska farbror tog sig an.
Han grillade 32(!) hamburgare! Tack! =)
Sen blev det kaffe och tårta! Det var ett trevligt kalas även fast man aldrig har tid att sitta ner och snacka. Vi hade bjudit in vänner och släktingar från olika hörn, vilket jag tycker är kul. Liten mix på folk gör det trevligt!
Tack alla som kom och TACK för alla superfina presenter hon fick!

Inge har börjat grilla

Annika och Carro är glada brudar!

Sötaste födelsedagsbarnet

Mannen i mitt liv, hihi..

Madde och Molly

Pöss


Present från farmor. Hon har målat dom själv.

Grabbarna vid grillen


Clara med söta Filippa!

Tårta

Tårta =)

Elin, Poja och Simon

Gottegrisen Felix!

Presenterna! 

Coolaste killen, Dennis!

<3 

Kaffet drack vi ute i solen 


Vilken överraskning som stod hemma i vardagsrummet och väntade! Hon älskar sin nya rutschkana!

 På kvällen tog vi det lugnt. Efter att barnen somnat så käkade vi pizza och kebab och satt ute på altanen och drack rosévin och snackade! 

Söndag = Trötta.. Jag och Carro drog förbi loppisen här nere och jag fyndade! =)
4 barbiedockor, 1 trädgårdsspade till barnen, 6 dvdfilmer (barnen), 1 käpphäst, en stor kartong med bilbana/tågbana, 1 vinställ, och prydnasänglar. Ville bara ha en men det var bättre pris på alla 3 =)  haha..
Sen åkte vi till Kista igen för ett nytt försök till shopping.
carro köpte skitsnygga jeans, och för min del blev det skor till Molly, och berlocker till mig!
Vi åt middag ihop på eftermiddagen och sen åkte dom hemåt. Det blev snabbt tomt och tyst, och saknaden är stor! Kom snart tillbaka!!!
Felix aka Police

Viggo och Vincent

Sötnöten Viggo käkar lördagsgodis

Bro´

Felix kollar film och äter lördagsgodis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar