2012-06-13

präst och prästinna..

Söndagens prästvigning skulle ju vara helgens höjdpunkt, men jag kom aldrig till kyrkan..
Hör och häpna, jag var för senad! Skulle komma fram efter att cermonin börjat, men det skulle va OK sa den blivande prästfrun. Dessvärre fick jag veta att barnvakten till Molly var sjuk, och då tog vi ett snabbt beslut om att låta henne stanna hemma. Vilket i sin tur betydde att jag oxå fick stanna hemma. Danne skulle med Felix på simskolan nämligen, vilket vi båda tycker var det viktigaste!
På eftermiddagen så åkte hela familjen till mottagningen iallafall, och det var mycket trevligt!
Här ser ni den prästvigde-->


Elias - The Präst







Söndag kväll och jag packar inför resan till Växjö. Danne städar och tvättar bilen så att vi ska få köra ner en ren bil! Tack Älskling!


Måndag morgon - Mot Växjö!



Resan ner gick toppenbra! Molly sov från Sthlm till Nyköping, och Felix tittade på film. Vi stannade i Linköping för lunch och lek på McD..


Lek på McD


Mollan somnar igen..

Molly somnade igen efter en stund och sov hela vägen till Vrigstad, ett par mil från Växjö! Felix han somnade med.
Väl framme så åkte vi förbi brossan och mina brorsbarn för lite snabblek, kaffe och att låna deras resesäng. Sen vidare hem till min pappa för att installera oss och givetvis efterlängtad lek för Felix med moster Frida, som han ÄLSKAR!
Jag fick även träffa min lillasysters pojkvän för första gången. Ett nervöst möte för han, men även lite för mig med =) hihi...
Sen vart det sent i säng för alla! Vi somnade gott och sov hela natten... ehh, eller inte! =)

Idag onsdag, blir det lunch och lek hos brossan! Sen blir det middag och lek här hos Pappa & Kicki!
Igår tog min lillasyster Matilda studenten! Jippie, och GRATTIS till henne! Mer om det en annan dag eller ikväll! Nu: kaffe och dusch innan vi beger oss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar