2012-06-05

The meat

Har bara tagit det lugnt idag. Sov med Molly på eftermiddagen, kollat på film, lekt, myst, tvättat..
Det är ungefär vad jag orkat med idag. Igår kväll blev det nämligen en liten omplanering som slutade i en mycket lyckad måndagskväll i stan med Jeanette.
Danne hade köpt en groupondeal på en restaurang till oss, som tyvärr gick ut igår. Eftersom D skulle bli sen från jobbet så erbjöd han mig att gå med en polare istället. Så jag ringde upp Jeanette och hon var på direkt. Hennes kompis Ellinore från Mora va på besök så hon hakade på.
Vi möttes upp hos J för lite vindrickande innan vi gick och käkade. Stället heter "The meat" och ligger på Vasagatan. Ett relativt nyöppnat ställe.
Det blev god mat och gott vin! 22,30 kom E:s kompis från Östersund med tåget så vi gick alla vidare till hotellet "väggivägg" och tog oss upp till Skybaren. Där blev det ytterligare ett glas rött! 00:20 gick mitt tåg hem så jag avrundade och begav mig hem. Väl framme i Rotebro vägrade tågdörrarna att öppna sig så jag fick ofrivilligt åka vidare till Upplands väsby. Tur för mig att det stod en buss där som var på väg tillbaka!
Hemma sent och kom hem till en Molly som inte ville somna om och en supertrött Danne.
Det blev inte många timmar sömn för han inatt och själv var jag ju inte så pigg..

Jeanette & Elinore
Varmrätten
Förrätten


På väg hem efter en härlig utekväll =)

Jag hade planer på att åka in till stan även ikväll och möta upp tjejerna. Dom skulle ta ett glas vin och sen gå ut på nattliga äventyr. Men jag orkar inte.. Det märks att jag är småbarnsförälder, haha.. Det blir mys i soffan med mitt hjärta istället!

så god kväll på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar