2012-04-13

Hatkärlek!

Samtidigt som jag hatar det så tycker jag att det är rätt charmigt..

Kaoset som infinner sig hemma hos oss, tiden som inte räcker till. Jag vill så mycket, ha allt...

Fint och kliniskt rent hemma, väluppfostrade och rena barn, ekologiskt lagad mat från grunden, harmoniskt och bråkfritt förhållande, vara en pedagogisk förälder som delar åsikter och tankar om barnuppfostran med min sambo, välbetalt inspirerande arbete, mycket pengar på banken, stor vänskapskrets där vi bjuder varandra på champangemiddagar i fina klänningar och skrattar åt hur härligt livet är och tittar ut genom nyputsade fönsterrutor på vår nyklippta mossfria gräsmatta..
Just det, sen vill jag vara skitsnygg och ha den perfekta kroppen utan att hänga på gymmet i flera timmar! :)

Vad ska jag börja prioritera?
Jag fastnar med en kopp kaffe i handen iklädd trosor och hängtuttar. Barnen kryper runt benen i otvättat hår och omaka strumpor och tjatar om glass på en tisdag. Jag trampar på en leksak och kommer tillbaka till livet, smått irriterad över att det alltid är kaos..

På kvällen kryper jag ner under täcket och "aj" vad var det? Ett gäng småbilar som har sitt garage under täcket. Då ler jag..

God natt, barnen, mannen, småbilarna och kaoset!

Ps. Jag vill inte riktigt allt det där.. :)





- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: