2012-02-28

Sportlov Vecka 9

Sportlovsvecka och ensam med barnen.
Igår måndag hade vi en supermysdag. Vi började med att promenera halvvägs till öppnis, sen tog vi bussen sista biten. Bara för att vi skulle hinna till sångsamlingen, annars hade vi gått. Det var fantastisk vårväder och jag hade sån energi i kroppen.

Annat är det idag.. Det har snöat under natten och känns trist och grått ute.
Vi hade planer på att gå till öppnis idag med men jag bestämde mig för att inte göra det. 
Nu sover Mollan och Felix är lagom rastlös och har svårt att leka. Han vill helst av allt titta på film eller spela på Ipaden. Men det blir inget med det. 
Vi ska nog gå ut en runda efter lunch och kanske bygga en snögubbe eller nått. 
Jag vill även handla lite nya växter till sovrummet och kolla in nån second hand affär. Sen behöver jag fixa lite inför i morgon. 
Tänkte bjuda Danne på middag. Tanken var att farfar skulle vara barnvakt och jag skulle överraska med middag på restaurang, men eftersom D inte vågar lämna Molly efter läggning så får jag bjuda på hemmalagad middag efter att barnen somnat! 
Hade även lite andra planer men det verkar som att det inte heller blir av. Attans att Molly inte sover på kvällarna/nätterna!!!

Helgen som varit har varit sådär. Lördagen var fantastisk iallafall. Vi hade en superdag hela familjen.
Vi umgicks hela dagen och alla var på ett glatt humör HELA dagen!
Annat var det på söndagen =) 
Då var "alla" lite grinigare.. Tänk att det ska vara så!?
Jaja...

Nu ska jag planera middagen för morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar