2011-07-25

Frisk luft

Strax innan Danne och Felix kom hem från bushuset så tog jag klivet..UT!
Slängde på mig mina joggingskor och stoppade hörlurar i öronen och iväg traskade jag och Molly. Lite frisk luft har väl ingen dött av tänkte jag och det var så skönt att komma ut. Jag hann väl gå i 10 min innan Danne ringer och säger att han inte har några hemnycklar. Är jag förvånad? !?
Om jag hade känt min sambo vilket jag gör så borde jag ringt och frågat om han tagit med sig nycklar, men jag gjorde inte det för att det är en självklarhet för MIG att man tar nycklar med sig när man går hemifrån, på samma sätt som man tar plånboken med sig när man ska handla eller bilnyckel när man ska köra bil.. Så jag gick längs vattnet för att möta upp dom. När Felix såg oss så kom han springande och gav mig världens kram! Vi gick förbi badplatsen för Felix ville känna på vattnet, efter det vek jag av för att fortsätta min promenad (som varade i en timme).






Under promenaden bestämde jag mig för att jag måste börja prioritera mig själv före hushållsarbete. Inte för den sakens skull att jag ska sluta, men jag måste byta ordning. Tessan först, tvätten sen!
Så en simpel sak som att komma in i duschen kan ibland vara så svår att få till eftersom jag väljer att göra färdigt andra saker först. Men ikväll tog jag kommandot, gick in i duschen och stod där länge.. Tessan VS tvätten 1-0!

Min vän Katariina kom förbi här tidigare idag och gav mig en liten present! En helt fantastisk och uppskattad present, så imorgon ska vi baka! Felix kunde knappt somna ikväll eftersom han så gärna vill provsmaka godisarna som finns i!





Tack Katarina!!

Nu hänger ögonlocken på på hälften så det är dags att slå igen dumburken och ta min lilla skatt och gå och lägga oss, vi får se om hon är intresserad av att sova..

God natt

2 kommentarer: