2012-06-23

Midsommarafton

Solen sken över Stockholm och inte ett moln på himmelen så långt ögat kunde nå!
Vi intog silllunchen nere på ängen vid Norrvikensjön tillsammans med goda vänner. Det bjöds upp till dans runt stången och lite lekar, go´fika och ett glas vin(pyttelitet)! Jag satt med höger arm mot solen en lång stund, och kände tillslut att jag hade bränt mig. BIG TIME! Fy fan, fick ha tjockfilt på mig och långärmad resten av kvällen. Smörjer mig även med aleovera.








Vi gick förbi hemma och gav barnen middag och slängde ihop (tog skitlång tid) en auberginegratäng som vi skulle ha med oss. Receptet hittar ni här! Jag kryddar även med fryst basilika och vitlökspulver.
Vi tog bilen hem till Eva & Pär för vi var inte klara för än vid 18! Sen hade vi mycket packning med oss.
Väl där så grillade vi, och det bjöds på fantastiskt god kolatårta till efterrätt.
Barnen sprang ut och in och runt och både nakna och påklädda. Dom hade kul! Men vi märkte en jättedipp runt 21, så vi packade ihop oss och gick hem strax efter 22. Molly sov redan i vagnen ute sen några timmar tillbaka.
En helt härlig familjeanpassad midsommar har passerat...


Idag sover vi i skift, Danne tog natten och morgonen då jag är "sjuk". Halsont och förkyld! Nu sover han och Molly. Regnet ligger i luften och det är blött ute sen i morse.. Hade planer på att fixa rabatten men vi får nog hitta på nått annat. Får se vad dagen har att bjuda på!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar