2012-06-19

Tisdag

Lina kom på besök idag med sin son Sixten! Vi lekte, snackade, drack kaffe (jag) och åt lunch!
Sen la vi barnen i vagnen och gick ner till (skit)KOM köpcentrum för att handla ingredienser till tårtan jag ska baka i morgon.
Vi gick in på sko outleten, jag hittade inget eftersom jag har storlek 42 i skor, och det är inte många som säljer det! Men Lina köpte ett par fina sandaler.


Vidare in på JYSK och där hittade jag bara en sak, denna underbara filt för en liten peng. Först tvekade jag men sen så fick jag medhåll av Lina om hur fin den var så jag köpte en. Det var ju tur för Molly ville ju sova men kunde inte riktigt komma till ro, så jag la den nyinköpta filten hos henne och hon slocknade som en fura!
Hon är ju van att ha sin snutte när hon ska sova! Men den hade jag glömt hemma.





Så här "fin" var jag idag =)

Klockan blev snabbt 16 och det var dags att hämta Felix på dagis! Han var trött, hungrig och lite ledsen. Väl hemma så slängde jag snabbt ihop lite middag... haha, jag hade faktsikt förberett mig för att undvika halvfabrikat träsket så långt det går. Vi är trötta på köttbullar, pasta, falukorv, pyttipanna, fiskpinnar och pannkakor!
Så idag blev det nypotatis, lax i ugn med citronsås (Abbas helfabrikat?), och sparris!
Det var jättegott, och Felix åt 3 portioner om än små, men han tyckte verkligen att det var jättegott och bad mig att laga den här maten fler gånger!
Känns så kul att se sitt barn glädjas över att få riktig mat och inte bara skit! Vi måste bara bli mycket bättre på att servera grönsaker till våra måltider!


Dagens middag

Molly älskar att leka vid och i diskmaskinen, vilket hon alltid får göra när disken är ren. Hon hjälpte Danne att plocka ur.. Hon står ofta där på luckan och hjälper till!



Nu sitter jag och tittar på fotbollen och tycker Sverige är väl värda att vinna denna matchen!

God natt!




1 kommentar:

  1. Haha hon är ju för söt när hon står där och hjälper till! :D

    SvaraRadera