2012-03-13

mardrömmen..

Hej hå, hej hå...

Jag och Molly tog tåget till Växjö i Tisdags runt lunch.
Farfar hjälpte oss fram till T-centralen men därifrån var vi på egen hand. Barnvagn, bilbarnstol, resväska, skötväska, extra väska och ett barn på det..
Inte var det enkelt, men det gick.
Söta syster Tilda hämtade oss i Alvesta så vi slapp bytet till nästa tåg.
Vi åkte hem till brossan och fikade!
Fick träffa finaste Vincent och Viggo en snabbis och hann även med att se Carro innan det var dags att åka hem till pappa och co för att installera oss.
Vi sover i källaren i ett gästrum. Det är kallt som fan ibland och ibland behagligt..
Nått skumt med tempen.
Molly sover i en resesäng som vi lånat av brossan, men hon är inte supernöjd i den så natten gick så där.
Hade även bäddat på golvet till oss, så hon kunde sova bredvid mig utan att trilla ner.
Kl 06 vaknar hon som en klocka och så även på onsdagsmorgonen..

Onsdagen spenderade vi  hemma hos pappa, jag ville få in Molly på "ordinarie" sovtider och att hon skulle få chans att landa efter den hektiska Tisdagen.
Vi hämtade Frida från fritids på eftermiddagen, och sen umgicks vi bara.
På kvällen låg jag och syster Johanna i soffan och kollade in dubbelavsnittet av Greys anatomy!
Mys på hög nivå!
Natten till Torsdagen var skittuff och Molly vaknade stup i kvarten..

Torsdag morgon kl 6 vaknar min lilla fis så det är bara att palla sig upp.
Känner mig skkittrött, men om jag kör på i 200 km/h så kanske jag inte känner nått.
Hade bestämt träff med syster Johanna på stan för lunch, men missade bussen som vanligt. 
Blev skitförbannad så jag gick till stan. 
Tog ju inte mer än en kvart men ändå...
Vi lunchade på kinahak, sen var det dags för henne att åka tillbaka till skolan.
Jag och Molly tog en shoppingrunda på stan..
På eftermiddagen gick jag hem till min gamla gymnasiekompis Jennie för att fika med henne och Linn, vilket var supermysigt. Båda två väntar barn =) Så spännande!!
Molly somnade på hemvägen, så fick väcka henne och kvällsrutinen blev lite ruckad.
Danne och Felix som var på väg ner kom fram runt 8-tiden.
Vi mös en stund, sen var det läggdags för båda kidsen!
Natten gick i samma anda förutom att barnen väckte varandra och det slutade med att ingen sov.
Sen hade vi en lampa som lös in så barnen trodde det var morgon.

Fredag morgon och kidsen vaknar 05,30!
Danne kliver upp och låter mig sova (TACK!)
Vilken jävla natt rent ut sagt, båda är skittrötta men vi håller ändå uppe humöret.
Jag drar iväg till salongen vid 9 för att fixa mina ögonbryn hos Tilda, dom blev liiite väl mörka.
Men gnuggade dom med rengörning när jag kom hem och plockade dom så nu är det skitsnyggt!
Danne drog iväg på löprunda när jag kom tillbaka.
När han var tillbaka åkte vi till stenladan för att möta upp brossan för lunch.
Vilket skitställe!
D släppte mig och F i stan för lite bokrea medan han åkte och hämtade lite prylar hos pappa.
Vi åkte sen till Leos lekland där vi mötte Kicki och lillsyster Frida för lek och bus!
Superkul hade vi!
På kvällen blev det bad för alla barnen och McD.
Vi vuxna drack ett glas vin och åt go´middag!












Natten mot lördag var i stort set lika som föregående...pust!
Felix vaknade vid kl 6, så vi skickade upp han till morfar så han inte skulle väcka Molly.
Molly vaknade vid 7,15 så då gick jag upp.
Felix satt i soffan och kollade på svtbarnkanal, så det var bara att gå raka vägen upp i köket och fixa frulle och en stor kopp kaffe till vraket Tessan!
Danne fick sovmorgon, men kl 9 var vi ute och gick en långpromenad med Molly i vagnen.
Det var riktigt mysigt! Inte så ofta vi kan göra det nu när vi har två barn..
Lördag lunch var vi hemma hos brossan och firade hans 30-års dag med ett kakkalas utan dess like!
Hans fru är ju konditor, så det bjöds på fluffiga bakverk =)

(Bilder lånade från Carros blogg)
Felix, Vincent & Viggo

Systrarna Johanna och Frida

Hjärtat

Danne och Molly

Finaste ever!
Molly, Felix, Vincent & Viggo

syster Tilda med fluffet =)

Bästa brorsan och Bästa svägerskan och vän!

Vi åkte hem för att svira om och lägga kidsen, sen bar det av till restaurang för lite födelsedags middag.
Vi kom tillbaka vid 22,45, då hade Molly vaknat och jag fick henne att somna om först vi 00,10. 
Hon var sen vaken vid 1,3,5och 6 när det var dags att gå upp.
Jag ville nästan lägga mig ner och (dö)gråta av trötthet, och jisses vad jag längtade HEM!

Vi packade snabbt ihop allt och sen blev det en snabbfika hos mormor så hon fick träffa oss alla innan vi drog till Max för lunch.
Efter det styrde vi kosan mot Stockholm!
Vi slocknade alla tre (Jag, Felix & Molly) innan vi passerat 70 skyltarna.
På söndagkvällen mådde jag skit och hade jätteont i halsen och helt slut i kroppen.
Jag somnade vid 21 och sov i 16 timmar med något kort avbrott för amning.
Tack Växjö för den här gången, men jag kommer nog inte tillbaka på ett bra tag!
Iallafall inte för än Molly sover hela nätterna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar