2011-11-03

NEJ!

Matilda, min lillasyster, åkte hem idag. Hon har varit här sen i måndags och vi har haft det supermysigt. Längtar tills hon kommer nästa gång!





Jag bloggar inte så mycket längre.
Jag orkar inte.
På dagarna avlöser sysslorna varandra. Särskilt nu när Felix har höstlov. Det känns som att jag lagar dubbla måltider av allt. Felix ska ha sina, och Molly sina(bröstmjölk). Hoppas att det blir enklare när även Molly önskar köttbullar och supermakaroner (snabbmakaroner) till lunch!

Felix trotsar nått så in i norden just nu. Det enda ordet han kan är NEJ!, varenda sak vi ska ta oss för är en kamp mellan han och mig. Tvätta händerna, sitta på stolen vid matbordet, kissa, avsluta filmtittande, klä på sig, borsta tänderna.. Jag orkar inte ens vara pedagogisk längre.
Mina batterier är slut, jag får ingen chans att ladda upp dom. Mina batterier är så slut just nu att det inte räcker med 5 min snabbladdning. Jag behöver ladda i 24 timmar, som en ny mobiltelefon.
Ni vet väl att om man småladdar hela tiden så går batteriet sönder och går inte att laga..
Men jag har sökt hjälp.
Hos kuratorn på familjecentralen. Jag har varit där en gång och jag är så glad att jag ringde henne.
Jag behöver lära mig hur jag ska hantera trotset och konflikterna så att vi gemensamt kan lösa dom på ett bra sätt.

När kvällen kommer och båda barnen sover, då är det MIN tid. Då ska jag helst göra ALLT jag inte hinner på dagtid.
Men jag har problem att prioritera..
Nu prioriterade jag att skriva lite här..
Sen ska jag lägga mig i vår nya soffa och läsa lite MAMA och dricka en kopp thé.


Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar