2011-10-19

Klädbytardag...

Har försökt förbereda allt jag skulle ha med mig till årets höst-klädbytardag! När jag kom hade alla redan packat upp allt.. :( och då givetvis roffat åt sig alla go'bitarna!
Det är alltid så. Sen vi som är där och hjälper till har typ barn i samma åldrar så vi slåss ju om allt :)
Jag hade inte heller märkt klart allt eftersom lillfia bara vill vara i min famn!
Så jag fick sätta mig och märka det som var kvar!
Danne ringde efter en stund och sa att Molly skrikit sen jag for och att jag skulle skynda mig hem.
Jag tycker synd om alla inblandade när hon är så ledsen. Men idag tyckte jag faktiskt mest synd om mig!! Jag vill oxå göra Saker som jag tycker är roliga, och just klädbytardagarna tycker jag är jättekul! Jaja, lite kläder han slinka ner innan Danne ringde för 6:e gången och sa att NU är det panik!


För övrigt så är jag skithungrig hela tiden så mitt bantande går sådär just nu! Försöker, men vill bara äta så där riktigt mycket. Just på kvällarna oxå..

Nya tag i morgon!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Banta är ett dumt ord, bättre att prata om kostförändring eller liknande. Om du är hungrig hela tiden så äter du sannolikt inte tillräckligt många gånger om dagen vilket gör att det påverkar resultatet. Du skall äta 5-6ggr om dagen med max 2,5-3 timmar mellan varje tillfälle. Frukost, Mellis (typ en frukt eller en knäcke med fettsnålt pålägg), Lunch, Mellis, Middag (och sen kvällsmellis ifall det går 4-5 timmar mellan middag och läggdags. Det skall dock helst vara minst 1,5-2 timmar från kvällsmellisen till sovdagset. :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hmm, och med dumt menade jag ju så klart inte att du är dum, det vet du att jag inte tycker! Utan att det är ett ord som oftast stressar den som använder det och så :-) Eller tja, jag gillar det helt enkelt inte :-D

    SvaraRadera
  3. Äta mycket behöver inte vara fel och du ska väl äta mycket mat eftersom du ammar. Kruxet är ju bara att äta "rätt" mat och det är inte alltid så enkelt när man är stressad eller vrålhungrig då är det jätteenkelt att falla tillbaka i gamla mönster. Du får kämpa på, omelett är ett hett tips det går snabbt att slänga ihop med lite svamp, skinka el vad man nu har i kylen när hungern smyger sig på ;)

    Kram på dej o hela din familia!

    SvaraRadera